SHAPENESS

Achieve a healthy lifestyle.

Träna med pilatesboll!

Igår när jag skulle sticka iväg och träna var det hemskt väder! Det bara regnade var blåsigt och kallt, och det jag hade minst lust med var att gå utomhus. Så därför bestämde jag mig för att träna hemma istället! Det gick helt okej, jag har ju vikter, pilatesboll hemma och lite annat så det gick alldeles utmärkt!

När jag häromdagen lade ut en bild på mig och en pilatesboll fick jag många frågor angående vilka övningar man kan göra med en boll! Det finns super mycket övningar som jag tycker är väldigt bra så jag tänkte dela med mig av mina bästa övningar 🙂 Jag fokuserar mest på mage och ben området med hjälp av en pilatesboll men det finns jätte många andra också!

Dessa bilder har jag format med hjälp av appen Virtual trainer! En super bra träningsapp som kan komma till stor nytta när man har brist på övingar, man väljer sitt område och så ger den tips och tricks 🙂 Dessa övningar går lika bra att göra hemma som på gymmet.

MAGE:

bild-2

Crunch

bild-3

Omvänd crunch

bild-4

Sidcrunch

BEN:

bild-1

Liggande bollrull ( baksida lår)

RYGG:

bild-5

Omvänd ryggresning

Dessa är mina favorit övningar med pilatesboll! Jag skulle rekommendera er som vill testa på dessa övningar att göra ca 15-20 repetitioner x 3. Så 15-20 x 3 på varje övning helt enkelt, du kommer definitivt känna av det i kroppen, lycka till 😀

 

Inlägget finns också på: Engelska

Leave a reply

Enter the code to comment *