SHAPENESS

Achieve a healthy lifestyle.

Bendag!

bild-3

Resultatet efter dagens träning 🙂

4-bildsserie 2013-04-21 kl. 16.23 #5 (kompilerad)

Ja, inte så bra bilder men det är riktigt svårt att ta bra bilder själv när man tränar. Men ni kanske ser hur den ”ska” se ut.

Här gör jag den såkallade omvänd crunch, dvs magområdet 🙂

Gud vilken skön och härlig träning jag hade idag!! 😀 Idag är det en äkta första sommardag i Stockholm och jag har varit ute hela dagen i den vackra vädret. Jag visste att jag skulle vara tvungen att gå inomhus någon gång idag eftersom att jag skulle till gymmet, bendag idag! Men jag ville verkligen inte lämna solen, så hur löste jag problemet? Jag tränade utomhus idag 😀

Det var så himla härligt och det gjorde mig mer taggad än någonsin, älskar att träna ute i värme med en stekhet sol som lyser, brukar göra det när jag reser utomlands. Hur som helst så gick det bra och ska skriva ut vad jag gjorde för övningar utan några maskiner alls! Jag är helt slut i benen nu och kunde knappt gå ett tag, så det går alldeles utmärkt att träna fastän du inte har gymkort 😉

Bendag:

  • Joggande lite lätt i några minuter 
  • 200 squats
  • 100 squats med hopp 
  • Benböj 20 x 12
  • Stolen 30 sekunder x 4 ( mellan benböjen)
  • Liggande bollrull 15 x 3 ( med pilatesboll)
  • Crunch på pilatesboll 3 kg 20 x 3
  • Omvänd crunch med pilatesboll 20 x 3
  • Vadpress 20 x 3
  • Stretch för hela kroppen

Inlägget finns också på: Engelska

Leave a reply

Enter the code to comment *