SHAPENESS

Achieve a healthy lifestyle.

Normal kostdag för Shapeness

Har på senaste tiden fått ett antal frågor från folk som vill att jag ska lägga ut ett inlägg om allting jag äter under en normal dag. Jag tyckte det lät som en jättebra idag och det kommer jag lägga upp här nedan 🙂 Vad jag vill att alla lägger till märke innan detta är att jag följer inga dieter, speciella kostprogram osv. utan jag äter det jag vet är hälsosamt och vet passar till min blodtyp 🙂 Jag ska även lägga upp ett inlägg om hur man äter rätt för sin blodtyp i ett annat inlägg senare i veckan.

Min kost varier självklart beroende på om jag går i skolan eller är hemma, hos en kompis osv då man inte kan ställa krav hos en kompis att bli serverad specialmat pga att man vill äta mer hälsosamt men jag ska nu beskriva en helt normal dag för mig och hur jag generellt äter 🙂

Normal matdag:

Frukost: Dagens viktigaste mål! Turkisk yoghurt ( 10% fetthalt) med Pauluns Musli, en kopp kaffe och ett stort glas med vatten eller färskpressad juice.

IMG_1018

Mellanmål: Ibland äter jag inget mellanmål då jag inte hinner bli hungrig om vi har tidig lunch i skolan men oftast blir det något som en Proteinbar, Proteinshake eller en frukt.

IMG_1382

Lunch: Jag äter det som serveras i skolan. Har funderat länge på att börja ta med mig egna matlådor till skolan och ska börja med det snart. Dock är det 100 gånger bättre att du äter skolmaten och blir mätt fastän den inte är den nyttigaste jämfört med om du skippa lunchen. Aldrig skippa lunchen då den håller dina humörsvängningar i styr.

IMG_2757

Mellanmål:  Stor kopp med kaffe, turkisk yoghurt men frukt och honung. Är verkligen BEROENDE av turkisk yoghurt så det blir ofta en upprepning med det 😉

IMG_1443

Middag:  Fullkorns pasta med hemgjord köttfärsås och sallad.

IMG_0817

Leave a reply

Enter the code to comment *